Merdeka!.. Merdeka!!... Merdeka!!!

Sunday, Aug 31st - MERDEKA!
Hari Kebangsaan Malaysia ke-51



Kibarkanlah Jalur Gemilang dengan cara lazim...



1000-88193344
Bunga Raya Merah - Bunga Kebangsaan Kita.

Kemerdekaan bukan bererti bebas kerana tidak ada apa atau sesiapa yang boleh berada dalam keadaan independency secara mutlak! Sama-sama kita hayati erti KEMERDEKAAN yang sebenar. Semoga Negara kita akan tetap aman damai, dan terus mempertahankan kemerdekaan yang dimiliki.

Mungkin sebahagian daripada kita, Kemerdekaan itu bererti bebas memilih opsyen dan sumber yang kita miliki untuk execute dan menjayakan sesuatu ... tetapi kita tidak terlepas daripada peradaban, peraturan/undang2, ajaran agama, dsb...

Berbasikal diatas jalanraya pun ada peraturan yang perlu dipatuhi, walaupun semasa kayuhan MERDEKA! Orange Baseball Cap yg diberi percuma itu tidak sesuai dipakai semasa berkayuh diatas jalanraya, pakailah helmet yang sesuai untuk keselamatan.

1000-P8310077

Kayuhan di pagi Hari Kebangsaan





Merida AM 3000-D

Merida AM 3000-D is not my MTB - it belongs to a friend but I like it... one of the best looking MTB on trails - probably the best value for the money for bikes in RM10k category!. Very comfortable, responsive and not too soft on rough terrains. Weighs around 13kg is light enough for a full suspension machine.




Friday, Aug 29th - Putrajaya International Fireworks Competition Finale - Team Australia
In conjunction with the 51th Independence Day, Malaysia hosts the International Fireworks competition at Putrajaya International Convention Centre for the 2nd time [first was in 2007 where Team Australia was the champion]

500-88293628